sobota 6. prosince 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 3

Ve třetí části mých sebraných dojmů z karet prvního WP se podíváme na tu nejtemnější stranu temného kruhu frakcí. Žádná strana není totiž zářným příkladem dobra (nejblíže jsou asi Tau), ale někteří jsou přeci jen ještě o stupeň jinde. Ano, mluvím o Chaosu a Dark Eldarech.

A jelikož jsem si právě dnes přečetl spoiler nového warlorda DE, je tato znalost v hodnocení již zahrnuta. Některé karty se k němu totiž výborně hodí.

CHAOS

DEATH GUARD INFANTRY

Death Guard InfantryTak tady budu mít nejspíše problém, jak napsat dost textu, abych pokryl alespoň část obrázku. Jednotka 3/2/4 s jedním kladivem a bez schopností, to na první pohled vypadá dost neutěšeně. Přidejme k tomu, že Khorní berzerkři mají stejné statistiky a navíc k tomu brutal. Tak dobrá, co tedy má DGI navíc, oproti svým zuřivým bratrancům? Jiné traity - warrior mají oba, zbytek se liší. na DGI najdeme Death Guard a Nurgle. Ať se na to dívám, jak chci, nevidím to ale pozitivně pro tuto kartu.
Scénář 1. Death Guard ani Nurgle nebudou nikterak důležité traity a tato karta tedy zůstane právem ignorovaná, protože prostě jsou lepší.
Scénář 2. Alespoň jeden z traitů bude časem zajímavý a tak se se skřípěním zubů v balíčku na tyto borečky místo najde. Jejich hlavním kladem ale bude to, jakou radost vám udělá to, že je budete moci z decku vyhodit ve prospěch lepší karty se stejným(i) traity, což, upřímně, snad už bude každá další. 
Já prostě takovéto karty nemám rád, protože jen zabírají místo, neotevírají nic nového a i s omezeným množstvím karet, co máme, je jasné, že jsou, upřímně, na podtácek.
Hodnocení: Podtácek.

HERETEK INVENTOR

Heretek Inventor No chaos se moc nepředvedl, ale tady je to alespoň trochu zajímavější. Na jednu stranu úžasné staty na druhou stranu fakt, že soupeř určí využití této karty. S podobným kouskem mám zkušenosti i z Warhammer: Invasion, kde ale místa, kam borce poslat byly jen tři a kol obvykle více než v Conquestu.
Ale rozeberme si to. Máte ho na první ruce? Krása, stojí 1 a na každé planetě, kam ho soupeř umístí se časem nejspíše uplatní. Ať už v boji, nebo při bojích o zdroje. 
Přijde vám ke konci hry? Opět to není k zahození. Planet je již málo a buď pomůže v boji, nebo jedno kladívko za jeden zdroj také není k zahození. 
Dorazí vprostřed hry? To je trochu slabší, ale pořád je to velice solidní první karta na deploy. Soupeř to musí nějak přežvýkat a dost možná vám jeho volba něco prozradí o jeho dalších plánech. 
Obecně si tedy myslím, že se jedná o velice solidní kartu, jejíž největším nedostatkem by mohl být fakt, že je poněkud chudší na traity a tak se do balíčků zaměřených na jednoho chaos boha nedostane, ale to je hudba budoucnosti. 
Hodnocení: Základ (zatím)

DARK ELDAR

UBER GROTESQUE

Uber GrotesquePrvní karta, kde budu trochu ovlivněn nedávným spoilerem nového DE warlorda. Nevím, ale jestli to tomuto monstru dostatečně pomůže. Jeho problém totiž je, že je drahý a nespolehlivý. Když zaplatíte za něco 5, už je to obvykle pořádný kusanec (Land Raider, Leman Russ, etc.), tady ale máme 3/5 s jedním kladivem co může být 6/5. Není to úplně hrozné, teoreticky se to tváří, že do balíčku s novým warlordem Urienem se bude hodit, ale mám obavy, jestli nebude na ten balíček příliš drahý.
Poznámka nakonec, karta sice není loajální, ale její použití mimo DE balíčky je ještě slabší.
Hodnocení: Speciálka





VISIONS OF AGONY

http://s3.amazonaws.com/LCG/40kconquest/ffg_WHK02_14.jpgA zase nám zasahuje čerstvá znalost nových karet. Efekt karty je skvělý (či děsivý, pokud, jako já, jste častěji soupeřem DE, než jejich hráčem). Nejenom, že se kdykoliv můžete podívat soupeři do ruky, ale navíc mu to pro vás nejhorší můžete rovnou zahodit. Samozřejmě, že nejlepší to je, pokud má více karet, ale v každém případě to bude taktika, kterou soupeři neuvidí rádi. 
Nevýhodou je samozřejmě cena. Tři zdroje jsou hodně. Stejně stojí Warpstorm nebo Exterminatus. Je tedy i efekt srovnatelný? Těžko se to posuzuje, na jednu stranu výsledný efekt může být v případech globálních efektů drtivý a rozhodující pro hru, na druhou stranu VoA nikdy nebudou mrtvou kartou vhodnou jen na shield. 
Ale hlavně, s novým warlordem již stojí jen 2 zdroje a tím je jejich nasazení jasné. 
Hodnocení: Speciálka, pro fanoušky možná i základ


ARCHON'S PALACE

Archon’s PalaceAch jo, další výborná karta pro balíček, který fakt nemám rád. DE choke. Snaží se, abyste neměli buď zdroje, nebo karty a ideálně oboje a takto zuboženého protivníka již snadno dorazí. Již se základní sadou tato strategie docela dobře fungovala a teď dostává další boost. 
Archonův palác vám umožní vynegovat jeden z efektů planety. Soupeř za ní nedostane buď žádné zdroje, nebo karty. A jelikož takový Void Pirate nebo Rogue Trader modifikují bonusy planet, jejich přínos tato karta dokáže znegovat též. 
Díky bohu, že je to unikátní. Cena dvou zdrojů také znamená, že se asi nebude jednat o automatickou kartu do všech DE balíčků, ale pokud se časem vynoří nějaké, jejichž hlavní strategií nebude obrat soupeře o karty/zdroje, tak se tam tato lokace asi neprobojuje. Každopádně pro Choke opravdu skvělá věc.
Hodnocení: Speciálka (ano, základní karta pro zatím jediný opravdu dobrý DE typ balíčků)

Žádné komentáře:

Okomentovat