úterý 2. prosince 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 2

V pokračování mých postřehů o prvním rozšiřujícím balíčku pro Warhammer 40K Conquest - The Howl of Blackmane se podíváme na první dvě frakce dle pořadí na kruhu - Astra Militarum (aka Imperial Guard) a Orky.
Začněme tedy AM. Musím říct, že na první pohled na mne žádná z nových karet jako "bomba" nezapůsobila. Ostatně to se dá říci skoro o všech kartách v packu, ale mně osobně to nevadí. Raději karty, které vyžadují trochu námahy na to, aby byly efektivní než, aby každý nový pack přidával karty jasně lepší než všechny předchozí. Konec tlachání, pojďme na to.

Ještě objasnění hodnocení. Místo klasických čísel / procent jsem zvolil systém hodnocení dle možného využití při hraní.
Základ  - karta, která nebude chybět v balíčku své frakce pomýšlející na nějaká ta vítězství, prostě automatická součást decku.
Speciálka- karta, která se bude hodit do určitých balíčků. Někde zazáří, ale všude ji rozhodně nečekejme.
Meta - karta, která se bude hrát jako odpověď na jiné karty, které budou zrovna v herní metě přemnožené.
Podtácek - karta, která... hm, zahřívá místo na střídačce? Vozí se v deskách? Něco na ten způsob.

INTERROGATOR ACOLYTE
Interrogator AcolyteV minulém díle jsem se zmínil, že staty 2/2/2 s jedním kladívkem jsou takový standard, takže co tady máme za tak skvělou vlastnost, že musíme připlatit za stejné staty extra zdroj?
Hm, dvě extra karty. To zní zajímavě, přidejte k tomu fakt, že má i trait soldier a můj počáteční chladný vztah začíná být trochu vřelejším. I do budoucna bude mít asi AM vícero možností, jak si vlastní jednotky za jistě vznešeným účelem likvidovat (viz blížící se nový inkviziční warlord) a tak jeho použití vidím docela dobře. Rozhodně ho vyzkouším a zkusím překonat ten odpor způsobený vysokou cenou.
Hodnocení: Speciálka





MUSTER THE GUARD
Muster the GuardZa předpokladu, že máme dost karet je tento efekt velice zajímavý. Vybízí k hraní mnoha levnějších jednotek, což teď ještě sice není tak snadné, ale časem půjde lépe. Kdyby tak ještě AM měli nějakou možnost, jak si lízat karty... hm, ačkoliv předchozí karta vyšetřovatele není nějaký zázrak, dá se z ní pochopit, že zrovna lízání karet by mohlo být jednou z vlastností AM. Pokud ano, tak by se tato karta mohla velice dobře uchytit a efekt za tapnutí warlorda získat vlastně 3-4 zdroje, už není od věci.
Hodnocení: Speciálka






NOBLE DEED
Noble DeedNo a je to tady. Z této karty nejsem nadšen. Všechny jednotlivé body zní fajn. Obětovat AM jednotku pro extra efekt? Super. Dát přímé zranění do soupeřovy armády? Skvělé. Tak proč ten pesimismus?
Taktika stojí 1 zdroj, tady začíná první kámen úrazu, dále potřebuji obětovat jednotku, pravděpodobně to bude jednotka, která již útočila. Vzhledem k tomu, že jednotky, které mají efekt při odchodu mají všechny sílu 2, není to zase až takový oheň. A hlavně mne to stojí kartu. Kdybych si mohl v průběhu hry tuto taktiku přidat na ruku, bral bych to, ale chtěl bych si ji líznout místo něčeho jiného? Asi ne.
Hodnocení: Podtácek (možná se časem vypracuje na speciálku, ale zatím to moc nevidím)
DEATHSKULL LOOTAS
Deathskull LootasTakže první nová orčí jednotka má stejné staty jako unikátní šéfci ze základní sady jen je o jedna dražší. Za odměnu dostaneme poměrně slušný efekt, který ale může být také k ničemu. Bez mučení houbičkami přiznám, že nejsem velký odborník na orky. Přesto si troufnu tvrdit, že toto je jedna ze specializovanějších karet. Hraje se hodně AM s tunou supportů? Lootas budou jasná volba (a nejenom pro orčí warlordy). Nicméně to, že je jejich efekt trochu zpožděný (není to například come-into-play efekt) trochu ubírá z jejich hrozivosti a soupeř přeci jen bude mít možnost se jejich reakci vyhnout, či ji alespoň dostatečně oddálit. Navíc i když už proběhne jejich útok, tak stále máte možnost za dva štíty se zničení podpůrné karty vyhnout. No jak je zatím v tomto packu obvyklé, unešen nejsem.
Hodnocení: Speciálka


SMASH 'N BASH
Smash ‘n BashPřiznávám, že tato karta mi dala nejvíce zabrat. Jsem zde pořád na pochybách ohledně její hratelnosti a užitečnosti. Na jednu stranu skvělý efekt - odtapnutí až třech jednotek je skvělé, zejména pokud si váš warlord s sebou z HQ táhne skupinku dalších jednotek. Musím pro tento efekt zaplatit zraněním do všech jednotek. Ok, to se dá zahrát tak, že mi to ještě pomůže. Musím zaplatit navíc dva zdroje. To již začíná být nepříjemné a je vidět, že tvůrce této karty nutnost zranit si všechny jednotky rozhodně nepovažuje za čisté negativum. No a na závěr tu je omezení, že na planetě nesmí být soupeřův warlord. Tak to naštve. Původně jsem si toho ani nevšiml a i tak jsem byl na vážkách, ale teď jsem již spíše skeptický. Největší bitvy se dějí právě za přítomnosti obou šéfů a to dále limituje využití této taktiky.
Hodnocení: Speciálka (určitě může najít využití, ale tvrdé limitace skvělého efektu ji dosti omezují)


Tolik pohled na karty orků a AM a příště se podíváme na tu nejtemnější stranu - Chaos a Dark Eldary.



Žádné komentáře:

Okomentovat