pátek 12. prosince 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 4

Vítám vás u posledního článku hodnotícího karty prvního rozšiřujícího balíčku pro WH40 Conquest. Dnes se podíváme na Eldary (kde jsem jen maličko zaujatý) a Tau. Dokážou udržet laťku nastavenou DE?

 

ELDAR

VAULTING HARLEQUIN

Vaulting HarlequinTak jo, pustíme se do spekulací. Na rozdíl od DE zde totiž stále nevíme, jaký warlord nás bude v prvním cyklu čekat. Očekává se buď nějaký Phoenix Lord (tedy bojový hrdina) nebo Harlequin (tedy takový neobvyklý hrdina). Troufnu si tvrdit, že by to mohl být i ten druhý případ, ač je to spíše zbožné přání. Harlequini totiž nejsou nikterak obvyklou a častou součástí Eldaří populace a přesto už víme o dvou jednotkách s tímto traitem. Minimálně ta druhá není nic extra, jak brzy zjistíme. Hodilo by se tedy, kdyby je nový warlord dokázal trochu "vylepšit". 
Ale pojďme již na Vaulting Harlequina. Statistiky docela neobvyklé, ačkoliv jeden útok u Eldaru je docela běžný. Podíváme-li se na konkurenci, nejbližší je Umbral Preacher (3/1/4, 2C, vlastnost: nedá se utíkat z bitvy) či Soaring Falcon (3/1/5, 2C, Mobile). Oba kusy mi připadají lepší. Jasně, dvě kladiva jsou super, ale jeden útok je hrozně málo. Dokáže to vlastnost vyvážit? Podívejme se na dvě scénáře bitvy.
Za prvé, máme iniciativu. Místo útoku jinou jednotkou se použít vlastnost skoro nikdy nevyplatí, takže se o tom dá uvažovat, pokud je v tom harlequin sám jako takový ochranný mechanismus, jak přežít kolo a stáhnout se do HQ. Žádný zázrak.
Pokud iniciativu nemáme, dostane pecku jako první a pokud bude alespoň za 3, už mu flying nepomůže ani proti snotlingovi. 
Prostě sorry, raději beru Falcon a to v každém případě. Jako fanoušek Eldarů jen doufám, že vyjde něco, co z něj udělá zajímavější kus.
Hodnocení: Podtácek

EMPOWER

EmpowerAť už bude využití efektu této karty v budoucnu jakékoliv, je jasné, že alespoň ze začátku se hrát bude, protože je to teprve druhá Eldaří karta se dvěma štíty. Navíc ta první, Blessing of Isha, má natolik skvělý efekt, že její zahození do preventu zranění je většinou známku již velkého zoufalství. To se u Empower (bohužel) říci nedá.
Naštěstí se nejedná o kartu, která je drahá a efekt je stejně podivný, protože +1/+1 všem Eldařím jednotkám na planetě je rozhodně super. Farseer najednou útočí za 2, Survivalist také již umí zatopit pod kotlem a třeba taková Wraithguard s útokem 5 a armorbane je rozhodně zajímavá. 
Takže otázka je, stojí to za 3 zdroje? Pravděpodobně ne. Nicméně, když to budete mít v balíčku kvůli dvěma štítům dost možná se tak jednou za hru až dvě vyskytne situace, kdy vám tento trik vyhraje bitvu. 
Hodnocení: Prozatím tedy základ do všech Eldarů, časem spíše speciálka.



STARCANNON

StarcannonA jsme na druhé straně škály. Cena nemůže být nižší a efekt diskutabilní. Armorbane je velmi fajn vlastnost, nasazení této karty ale vyžaduje větší množství vozidel. Nejlepší cíl v současnosti jsou Jetbiky (4/3/4, mohou se v boji jednou pohnout o planetu), bohužel ostatní vozidla dost zaostávají. Buď mají zoufalý útok (Falcon) nebo cenu (wraithfighter).
Na jednu věc se ale můžeme spolehnout, vozidel bude přibývat a ač třeba již známý vyper squad (4/3/3 mobile pokud nezranění) zrovna žádný zázrak není, jistě časem dostaneme i lepší karty. A potom nastane čas na to se rozhodnout, zda se Starcannon do balíčku vejde či nikoliv. Já bych mu v tomto případě rozhodně šanci dal.
Hodnocení: Speciálka


 

 

TAU

PIRANHA HUNTER

Piranha HunterTato karta jako by na mne křičela, zahraj na mne Promotion! Nejprve si pojďme ujasnit, že pokud ani jednou nevyužijete vlastnost Huntera, platíte o cca 1,5 zdroje více, než byste měli. Cena za jednotku počítá s tím, že vám alespoň jednu kartu lízne. Problém jednotky ale je, že na command je poněkud slabší, když nemá kladívko a na to, aby se účastnila boje je zase v základu dost slabá.
Počkat, že ale mají Tau takové ty, jak se jim říká, attachmenty? Pravda, přidejme ji +2/+2 a hned je to daleko lepší (to platí vlastně o každé jednotce :) ). Výsledek je ale jasný, Piranha Hunter potřebuje vylepšení a tudíž potřebuje Tau balíček. Neočekávám tedy, že ho najdeme v Eldarech či SM.  Vejde se do Tau jako základ? To ukáže čas, ale já bych ho vyzkoušel.
Hodnocení: Základ. (ale moc jistě to nepíšu)


AUN'UI PRELATE

Aun’ui PrelateOk, tak tento kus rozhodně nabude důležitosti časem. Vypadá to, že téma Ethereálů bude jedním z těch, kolem kterých se bude strategie Tau točit (a samozřejmě attachmenty). Když se podíváme na hodnoty tohoto frajera 4/4/3 a žádné kladivo, je jasné, že jeho speciální schopnosti budou muset stát za to. Podobně je na tom například Eldaří Jetbike (4/3/4 a schopnost hopsat), takže, co může nabídnout. Nejprve, Ambush. To je vlastnost, která se hodí vždy, poněkud více u jednotek s menší cenou (Eager Recruit), ale i tak to může být velice užitečné. Poněkud zvláštní je ovšem jeho další text. Proč zvláštní? On totiž pumpuje všechny ostatní Tau jednotky (včetně warlorda) a zvláštní na tom je to, že takovéto překvapivé jednotky se obvykle hrají, když jsou již všichni exhaustovaní po útoku, ale tady nás karta vybízí, abychom ji zahráli jako první. Získáme bonus do útoku, ale soupeř o našich plánech ví dříve.
No a pak je tady ta druhá vlastnost. Po útoku zamáváme prelátovi papá a pošleme ho do HQ. Původně jsem myslel, že jde zpět na ruku, což by sice bylo hodně drahé, ale s osmi zdroji i hodně zábavné. On ale míří do HQ, kde bude čekat na další kolo, kdy již žádný bonus do útoku nedá. A i potom si opět zaútočí jen jednou. Hm, to zamrzí.
Hodnocení: Do balíčku využívajících karet, co chtějí Etherealy rozhodně zatím základ. Jinak speciálka.

HOMING BEACON

Homing BeaconAbychom měli jasno. Tento efekt se spustí pouze, pokud se jednotka dostane do HQ přes přímo popsaný "move". Neboli ne tak, že uteče z boje, ne tak, že boj vyhraje, ale jen, pokud nějaký efekt přímo říká ono magické slovíčko. Konkrétní příklad? Předchozí borec - Aun'ui Prelate.
Karta není unikátní, ale je limited. A to začíná bolet. V každém balíčku se zatím hrají tři limited karty - Promotion. Tau navíc mají exkluzivního limited drona. Jelikož kromě Promotion jsou to mrtvé karty na ruce, pokud je nemůžete zahrát, chce to již dobře promyslet.
Krom toho je efekt prostě dobrý, o tom není sporu a s novým warlordem jistě dojde vyzkoušení.
Hodnocení: Speciálka



NEUTRAL

CALAMITY

CalamityNa závěr tu máme neutrální kartu, která je velice zajímavá. Nejprve opět pár ujasnění. Trik nemá žádný efekt na tokeny, takže nedoufejte, že se zbavíte všech těch ošklivých Khymér.
Obecně se nedá moc počítat, že by se to dalo použít k tomu, abyste oslabili soupeře. Kalamity prostě chce, abyste měli speciálně upravený balíček. Nabízí se z frakcí hned DE a AM. Oba z různých důvodů. DE mají levné karty s efektem při zahrání a AM zase karty s efektem při odchodu ze hry.
Jsem si jistý, že tento kus ve hře někdy uvidím, ale ne příliš často, jak se zdálo na první pohled.
Hodnocení: Speciálka

Žádné komentáře:

Okomentovat