neděle 30. listopadu 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 1


Dnes se podívám na karty z nového, prvního, a do Čech rapidně se blížícího War Packu. Tedy rozšíření k základní sadě Warhammer 40K Conquest.
Účelem tohoto příspěvku je podívat se detailněji na všechny nové karty a za účelem budoucího se pobavení, je zkusit ohodnotit a odhadnout, jak asi budou populární. Bez dalších caviků, začněme tou nejdůležitější novinkou - warlordem

RAGNAR BLACKMANE
Ragnar Blackmane
Nový warlord má sice standardní počáteční statistiky (7 karet i zdrojů), ale bojové schopnosti jsou značné. Při 7 životech mít útok 2, to nemá nikdo jiný ze stávajících borců s výjimkou Nazdrega. Hlavně ale přináší Ragnar zcela nové pojetí boje. Doposavad bylo hlavní zabrat 3 planety a pokud se podařilo zabití soupeřova šéfa, byla to vítaná zkratka k většinou již i tak nevyhnutelnému vítězství.
S Ragnarem je ale odstranění warlorda daleko snazší než s kýmkoliv jiným. Hlavní důsledek toho, že si uděláte Ragnarův balíček ale bude to, že soupeř začne daleko více o všem přemýšlet a z toho všeho vypětí bude leckdy možné pozorovat při command fázi, jak mu stoupá z uší dým. Ragnar vám totiž zcela zamíchá všemi obvyklými strategiemi při nasazování warlorda na planety. Má soupeř na jedné planetě dva Void Piráty a jednoho Rogue Tradera? Obvykle jasná pozvánka pro vašeho borce, aby se tam podíval a pěkně je vypakoval domů. Ale co když bude mít soupeř takto obsazenou planetu a bude hrát Ragnara? Vyvstává velice solidní možnost, že je to jenom na vás připravená past. Ale co když počítá s tím, že si budete myslet, že je to past? Chápete, jak rychle se dokážou mozkové závity s tímto uvažováním zavařit? Už jenom kvůli tomu, se mi Space Wolf líbí, vnáší do hry nový prvek.
Nutné si ale bude dávat pozor na to, aby vás samotný lov na soupeře nepohltil a najednou jste nezjistili, že se mu podařilo vlastně obsadit všechny planety a má 2x tolik karet a zdrojů. Chce to zvolit svou strategii pečlivě a nenechat se unést.
Jak se ale uchytí? Nejprve si ho budou chtít vyzkoušet všichni, což dá rozum, když to je první nový warlord. Ale i do budoucna mu věštím dobré zítřky. Už teď víme, že vyjde dost karet, které budou silnější za přítomnosti warlorda a usnadní jeho zabití. Časem mu přibude jistě konkurence z dalších frakcí (odhadem Chaos, DE?) a pointa hrát hru na zabití warlorda bude běžná (i když si troufnu tvrdit, že stále v menšině, oproti klasickému vítězství na planety).

Hodnocení: 4/5

BLACKMANE SENTINEL
Blackmane SentinelOsobní Rangarovy jednotky, jak už jsme si zvykli, dále podporují jeho základní strategii. V tomto případě, zničit soupeřova warlorda. Jak si ale celkově vzato stojí?
Jednotka 2/2/2 s jedním kladívkem není neobvyklá. Jaké jsou obvykle s těmito statistikami vlastnosti? Ogři jsou imunní na taktiky hrané soupeři, Strakenovi borci se nahradí gardistou, Rokkitboy kazí flying, Flameři umí dát za 2 atd. atd. V současné době jsou toto nejrozšířenější statistiky jednotky, je jich opravdu hodně. Troufnu si tvrdit, že Blackmane Sentinel si obstojí docela solidně.
Zahrajete jej na planetu, kde může pomoci vyhrát Command, když se ale ukáže, že bude potřeba jinde, můžete jej přesunout. Ano, ideálně by to bylo až v boji, či jako mobile, ale nemůžeme asi chtít všechno.
Upřímně řečeno, nejsem z této jednotky nikterak ohromen, ale užiteční chlapci rozhodně budou.
Hodnocení: 3/5


FROSTFANG
FrostfangŠéfovské attachmenty obvykle bývají hodně dobré a jejich zahrání nebo uschování si na prevent zranění je často složitá otázka. Co tedy Ragnarův meč?
Nejprve nutno říci, že je to relic. Což nám zatím moc nevadí (Iron Halo hrají všichni stejně jen kvůli štítům), ale v budoucnu by mohlo. Dále, nositelem může být jen Space Wolf. Těch zatím není mnoho (jen Ragnar a spol.) ale budou přibývat. Nicméně to není ani moc omezení, protože to stejně nechcete hrát na nikoho jiného než právě na Ragnara.
No a konečně schopnost. Plus 2 hp a útok když se trefíte do šéfa je moc fajn. Pokud máte iniciativu, znamená to, že dáte 2 zranění přes schopnost warlorda a následně útočíte za 4. To položí většinu oponentů. Tak nějak si ale říkám, jestli by šéf vesmírných vlků raději neměl Catoův meč. +1 atk a armorbane by se možno hodilo více, než 2 extra životy, ale uvidíme. A hlavně cena. Myslím, že slabší staty a tím i nižší cena by se hodily více. Při svém lovu soupeře totiž Ragnar často zapomíná na takové prkotiny jako jsou zdroje a tak s nimi musíte daleko více šetřit (o to větší je šok, pokud jste si zvykly na Catoa a jeho skvělé finanční schopnosti).
Hodnocení: 3/5

RAGNAR'S WARCAMP
Ragnar’s WarcampTrochu podobný případ jako s mečem. Naprosto drtivý efekt, ale za příliš vysokou cenu. Balíček by raději slabší ale levnější kusy. Já osobně s limitovanou zkušeností s Ragnarem (pár her přes OCTGN) jsem měl vždy problémy se zdroji. A tak dostal nový SM warlord nejdražší support ve hře. A ačkoliv takový Ragnar s mečem útočí za 8 proti warlordovi, stejně nejsem velkým fanouškem této karty. Moc drahé.
Hodnocení: 2/5







BLACKMANE'S HUNT
Blackmane’s Hunt
 Tak konečně něco lepšího. Za 0 zdrojů možnost výrazně dopomoci spuštění Ragnarovi schopnosti a vůbec pointy celého balíčku. Tato karta je skvělá a jediná škoda je, že jsou jen dvě kopie. Chce to také pečlivě promýšlet nasazování nejenom Ragnara, ale i jednotek. S touto taktikou jste totiž schopni pokrýt hned 3 planety za předpokladu, že původní deploy warlorda je na tu prostřední. Tudíž by to chtělo, aby i v případě, že se rozhodnete kartu nepoužít (nebo nebudete moci), měl deploy na danou planetou smysl. Chce tomu trochu pomoci, ale i tak je to skvělá záležitost.
Hodnocení: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat