pondělí 17. listopadu 2014

OCTGN

OCTGN, oktagon, software umožňující hrát online. Dnes se na to podíváme detailněji.

Já osobně mám zkušenosti s octgn již z jiné karetní hry (LOTR LCG) a tak, když se objevila nová hra, bedlivě jsem sledoval, kdy ji někdo na octgn zprovozní a jakmile se tak stalo, jal jsem se ji zkoušet.

Nejprve pár základních informací. OCTGN je software umožňující hrát online všechny možné karetní i jiné hry. Funguje velice snadno a také zdarma. Dá se i platit za nevelký poplatek $ 3,- měsíčně a za to dostanete pár vychytávek navíc a také možnost nahrávat si do programu vlastní obrázky karet. V základu má totiž program jen šablonu karet s textem a shánění obrázků bývá vzhledem k tomu, že je to lehce nelegální, obtížné (ale zde se pokusím pomoci).
Deck Editor

Samotné hraní je docela jednoduché. Existuje spousta různých funkcí, jak některé herní procesy automatizovat (začátek kola, vyhrávání planet, etc.) a tak to, co mi vadí nejvíce je fakt, že pokud chcete protihráči něco sdělit, musíte to napsat. Samozřejmě pokud hrajete se známým, toto může odpadnout použitím TS, Skype či jiných programů.

Když si chci zahrát, jednoduše se podívám do lobby, kde je seznam her a buď se rovnou připojím nebo si nějakou vytvořím. Množství her v nabídce se liší dle denní doby, ve všední den dopoledne jich tam například moc není :)

Zatím jsem odehrál šest her a toto jsou moje zkušenosti:
- lidi jsou fajn, snadno se domluvíte a i když by angličtina nebyla váš šálek kávy, tak opravdu stačí jen pár slov (hi, actions?, yes, no, end of turn?, gg, bye).
- hry jsou to zajímavé a často narazíte na neobvyklé balíčky
- je to skvělá příležitost testovat balíčky
- dnes (17.11.) již mohu hrát s kartami z prvního war packu.
Ukázka ze hry

Na závěr pár užitečných odkazů.

Pokud máte jakékoliv dotazy, napište, rád pomohu. Tak doufám, že se někdy na octgn uvidíme.dary

Žádné komentáře:

Okomentovat