neděle 25. ledna 2015

Report - první turnaj Conquest

Vážení a milí,
v tomto příspěvku se můžete dočíst, jak proběhl první turnaj ve hře Warhammer 40K: Conquest a to z mého úhlu pohledu.

Před turnajem

Řešil jsem jednu otázku - co si vzít za balíček. Měl jsem dvě možnosti, buď Cato s Tau a nebo Eldorath v podstatě čistí eldaři jen s Archon's terror. Výhoda SM byla, že nemá žádnou extra slabinu a dokáže si poradit s mnou nenáviděnými DE. Eldaři ale zase jsou moje srdcová záležitost a mají to docela dobré proti SM ale, a to mne štve, proti DE je to skoro auto-loss. Upřímně řečeno jsem složení balíčků moc neřešil a to až tak, že jsem zjistil v průběhu první hry, že jsem zapomněl nahradit proxu a tak jsem místo se 3 Void Pirates hrál jen se dvěma a jedním Rogue Traderem.
O výběru balíčku se rozhodlo až na poslední chvíli. Začínalo to vypadat, že hodně lidí bude mít SM a já nechtěl trapčit. Tak jsem si vzal Eldary a doufal, že moc DE nebude.

Můj balíček

Warlord
1x Eldorath Starbane

Armies
4x Starbane's Council
3x Biel-Tan Guardians
3x Altansar Rangers
3x Eldar Survivalist
2x Wildrider Squadron
3x Soaring Falcon
2x Swordwind Farseer
1x Spiritseer Erathal
3x Void Pirate
3x Iyanden Wraithguard
2x Biel-Tan Warp Spiders

Attachments
1x Mobility
3x Promotion

Events
2x Foresight
3x Archon's Terror
3x Nullify
3x Empower
2x Doom
3x Gift of Isha

Supports
1x Alaitoc Shrine

Co k tomu dodat. Hrál jsem hodně čistě Eldařích jednotek a plán byl získat dost zdrojů a klíčové bitvy vyhrát na Empower a Archon's Terror.

Turnaj

Nakonec se nás sešlo sedm, což je pěkné číslo a škoda toho osmého, který by nám to pěkně zakulatil a nemuseli jsme se trápit s Byem. A tak jsme vybrali vstupné (100,-) a dohodli se na formátu - 3 kola a Top 2. Nakonec jsem ještě rozhodil ceny - rozdávala se polovina vstupného na kredit a polovina (bohužel zatím ještě imaginárního) turnajového kitu.

Kolo 1 - Bye

K mé lehké radosti jsem si nalosoval bye na první kolo. Výhodou bylo hlavně to, že jsem měl čas jako TO řešit různé otázky a vše si připravit, aby zbytek turnaje šel hladce. Hned v prvním kole jsme dokonce otestovali limity času. Libor (Ragnar) bojoval s Milanem (Ragnar) a ač měl Milan z počátku výhodu a dokázal vyhrát pár planet a otočit Liborova Ragnara, na konci se to začalo otáčet a kdyby nevypršel čas, Libor by vyhrál. Takhle prohrál na menší počet ikon na planetách, kterých měli stejně. Velmi, velmi těsné. Čas jim vypršel asi o 30 vteřin dříve, než by Libor potřeboval.

Kolo 2 - Vítek S. (Ragnar)

Musel jsem těžce vzpomínat na detaily hry. Pamatuju si pro mne dva rozhodující momenty. V jedné prohrané bitvě jsem dokázal zabít dva sentinely, kteří mne hodně prudili. Stálo to pár jednotek, ale nelitoval jsem. Jejich odchodem se totiž můj warlord hned cítil bezpečněji.
Další moment byl, kdy jsem potřeboval vyhrát dvě planety za sebou. Na trojku jsem nastavil návnadu - dva survivory. Ragnar po nich šel a hlavně s sebou vzal i Maxose, který by mi mohl hodně zatopit. Nakonec tedy bitky o první planetu byly náročné, ale vítězné. Osvědčilo se Empower, které rozhodlo jednu takovou bitvu.

Kolo 3 - Karel D. (Cato)

A tak jsem se dostal po jedné hře do boje o finále. Počítal jsem s tím, že můj Bye znamená, že na pomocné vše prohraju.
Hra se vyvíjela jako všechny ten turnaj. Získal jsem převahu na planetách a bral většinu zdrojů a karet. Bohužel mi nevyšla sestava planet. Ani jedna z prvních 5 neměla méně než 2 ikony a bylo jasné, že možná půjde o rychlou hru. Odhadem 3-4 kola pokud bych měl prohrát. Já doufal, že to bude trvat déle, kdy se má výhoda projeví. Nakonec vše vyvrcholilo v obrovitou bitvu na čtvrté planetě, kterou jsem nesměl prohrát. Vsadil jsem vše na to, že si líznu trik - Empower nebo Blessing a tak i Warlord šel vyhrát planetu. Líznul jsem si hodně karet, ale trik tam nebyl a tak to nakonec nevyšlo a Librarian krytý sestavou chudáčků, to dokázal vyhrát.
Já jsem se smířil s v lepším případě čtvrtým místem. Jak překvapen jsem ale pak byl, když jsem zjistil, že Libor prohrál a po sečtení pomocných bodů jsem jich měl nejvíce. A tak to bylo jasné, dáme si repete.

Finále - Karel D. (Cato)

Naše první hra byla napínavá a planety nahrávali druhé hře. Doufal jsem, že teď to bude pomalejší ale pohled na všech pět planet mne zmrazil. Jedna zelená ikona vedle druhé. Super.
Naštěstí jsem měl skvělou první ruku (Rogue Trader, Rangers, Survivalist, Guardians, Promotion, Mobility a snad Warp Spiders). Dokázal jsem vyhrát drtivou většinu planet a kontrolovat hru. Dokonce jsem využil i Warp Spidery a odemlel Karlovi nepříjemnou Indomitable. Hra byla dost jasná a poslední velká bitva, kde jsem zahrál jak Archon's Terror tak Empower rozhodla, nebylo již o co bojovat a já jsem úspěšně zvítězil v mnou organizovaném turnaji. Ale všechno fér, fakt :)

Hodnocení

Děkuji všem, co dorazili. Bylo to velmi fajn a myslím, že se všichni dobře bavili. Já jsem si užil zábavu i nervy a získal vytoužený eldaří kobereček (který nikdo jiný moc stejně nechtěl, ale já si myslím, že to říkali jenom tak - kyselé hrozny ;) ).

Karty, které překvapily v dobrém.
- Empower. Využito celkem 2-3x, vždy důležité. Několikrát jsem si hodně přál to líznout a to také ukazuje, jak dobrá ta karta může být.
- Warp Spider. Celkem útočil snad 3x a i když to není moc, jeho schopnost pomohla.

Karty, které se neosvědčily, nebo na ně nedošlo.
- Gift of Isha. Překvapivě zahráno přesně 0x, když jsem to měl, hrál jsem štíty. Když jsem to v nouzi potřeboval, neměl jsem.
- Seer Council. Zahrál jsem ho jednou. Chodil pravidelně s Wraithguard a ti dostávali přednost.

sobota 10. ledna 2015

Lov začal!

Ve čtvrtek odstartovala liga Warhammer 40K Conquest přátelským bojem do poslední kapky krve o pár celkem zbytečných planet.

Bohužel jsem nedokázal dorazit včas a tak děkuji mého zástupci, seržantovi Liborhodovi, že dokázal převzít kontrolu nad situací a bez problémů rozjet celou akci.
Jak vypadalo hraní nejenom první v rámci ligy, ale zároveň i první s něčím jiným než jen základní sadou? Předně jsem byl překvapen, že dorazil jen jeden Ragnar. Sám jsem ho čekal všude a tak jsem si ho nepostavil. Proti novému warlordovi jsem měl tu čest si zahrát, ale díky skvělým kartám (aka hodně štítkům) a malé chybky na straně soupeře, byl již první kolo bloodied a tak jsem se mohl přestat bát. Takovou možnost ale v další hře Libor neměl a tak si mohl na vlastní kůži odzkoušet k Ragnarovi pevně patřící "Mind Games" ve stylu "kam si myslím, že by si on mohl myslet, že budu chtít jít". V epické hře, kterou jsem nemohl sledovat celou nakonec Ragnar udolal davy dark eldarů na snad předposlední planetě, čímž mne velmi potěšil (nejenom, že se nedopracovaným balíčkem porazil Libora, ale také, že to byli DE, kteří aspirují na pozici TOP balíčku současné mety).
Po příštím čtvrtku již budu znát výsledky za první kolo a ty se zde brzy poté objeví. Proč je nemám hned po čtvrtku? Je to kvůli tomu, že tři možné bodované čtvrteční hry jsou ještě doplněné možností odehrát jednu extra hru mimo ligový den a limit na tuto hru je právě do dalšího čtvrtku.

Tolik krátký report, plánuji se brzy podívat i na karty z druhého warpacku, který před pár dny v USA vyšel.

sobota 3. ledna 2015

Zimní liga 2015 - úvodní informace

Zdravím všechny hráče!

Od nového roku bych rád dal našemu čtvrtečnímu hraní novou formu.Účelem je, aby se stabilizoval počet hrajících v ligový den a dále podpořilo hraní WH40K:Conquest. Jak ale bude liga vypadat?

Liga bude trvat 10 týdnů. Zápisné do ligy bude 50,- a za tuto cenu samozřejmě i něco dostanete, krom servisu i promo karty a jiné zajímavosti z turnajových kitů či i odjinud, jak se vyskytne příležitost.
Jak to ale bude vypadat? Je to velice jednoduché. Každý čtvrtek si budete moci v rámci ligy zahrát až 3 hry s nějakým dalším účastníkem a tyto hry se budou počítat do průběžného pořadí. Navíc si můžete započítat ještě jednu hru sehranou mimo čtvrtek. Tedy za týden až 4 hry. Za vítězství budete dostávat body do průběžného pořadí.
Třešničkou na závěr je příběh Ragnara. Jeho počátek je na konci tohoto článku a jak se bude dál vyvíjet bude záležet na tom, jaké frakce budou po každém týdnu nejúspěšnější.

Shrnutí:
Trvání: Čtvrtek 8.1.2015 - 12.3.2015
Možnost her: 3 hry každý čtvrtek +1 hra každý týden (max v rámci ligy tedy 10 x (3+1) = 40 her
Zápisné: 50,-
Ceny: Promo karty a jiné součásti kitů + možnost podílet se na Ragnarových zážitcích :)


RAGNARŮV LOV
Dlouhá cesta do sektoru Traxis se již blížila ke konci. Upřímně nenáviděl cestování warpem, nesnášel, když neměl věci ve své moci a nikdy se necítil tak bezmocný jako právě při cestování neprostorem.
Jeho kořist byla ale objevena právě v sektoru Traxis a tak tam zamířil a s ním celá jeho vlčí rota.Již jednou mu Zarathur proklouznul mezi prsty, ale Ragnar není ten, kdo zapomíná. Jakmile se k němu informace o čaroději donesly, ihned se vydal na cestu. A sám sobě přísahal, že tentokrát mu již neunikne a nikdo a nic nebude stát jeho pomstě v cestě.

pátek 12. prosince 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 4

Vítám vás u posledního článku hodnotícího karty prvního rozšiřujícího balíčku pro WH40 Conquest. Dnes se podíváme na Eldary (kde jsem jen maličko zaujatý) a Tau. Dokážou udržet laťku nastavenou DE?

 

ELDAR

VAULTING HARLEQUIN

Vaulting HarlequinTak jo, pustíme se do spekulací. Na rozdíl od DE zde totiž stále nevíme, jaký warlord nás bude v prvním cyklu čekat. Očekává se buď nějaký Phoenix Lord (tedy bojový hrdina) nebo Harlequin (tedy takový neobvyklý hrdina). Troufnu si tvrdit, že by to mohl být i ten druhý případ, ač je to spíše zbožné přání. Harlequini totiž nejsou nikterak obvyklou a častou součástí Eldaří populace a přesto už víme o dvou jednotkách s tímto traitem. Minimálně ta druhá není nic extra, jak brzy zjistíme. Hodilo by se tedy, kdyby je nový warlord dokázal trochu "vylepšit". 
Ale pojďme již na Vaulting Harlequina. Statistiky docela neobvyklé, ačkoliv jeden útok u Eldaru je docela běžný. Podíváme-li se na konkurenci, nejbližší je Umbral Preacher (3/1/4, 2C, vlastnost: nedá se utíkat z bitvy) či Soaring Falcon (3/1/5, 2C, Mobile). Oba kusy mi připadají lepší. Jasně, dvě kladiva jsou super, ale jeden útok je hrozně málo. Dokáže to vlastnost vyvážit? Podívejme se na dvě scénáře bitvy.
Za prvé, máme iniciativu. Místo útoku jinou jednotkou se použít vlastnost skoro nikdy nevyplatí, takže se o tom dá uvažovat, pokud je v tom harlequin sám jako takový ochranný mechanismus, jak přežít kolo a stáhnout se do HQ. Žádný zázrak.
Pokud iniciativu nemáme, dostane pecku jako první a pokud bude alespoň za 3, už mu flying nepomůže ani proti snotlingovi. 
Prostě sorry, raději beru Falcon a to v každém případě. Jako fanoušek Eldarů jen doufám, že vyjde něco, co z něj udělá zajímavější kus.
Hodnocení: Podtácek

EMPOWER

EmpowerAť už bude využití efektu této karty v budoucnu jakékoliv, je jasné, že alespoň ze začátku se hrát bude, protože je to teprve druhá Eldaří karta se dvěma štíty. Navíc ta první, Blessing of Isha, má natolik skvělý efekt, že její zahození do preventu zranění je většinou známku již velkého zoufalství. To se u Empower (bohužel) říci nedá.
Naštěstí se nejedná o kartu, která je drahá a efekt je stejně podivný, protože +1/+1 všem Eldařím jednotkám na planetě je rozhodně super. Farseer najednou útočí za 2, Survivalist také již umí zatopit pod kotlem a třeba taková Wraithguard s útokem 5 a armorbane je rozhodně zajímavá. 
Takže otázka je, stojí to za 3 zdroje? Pravděpodobně ne. Nicméně, když to budete mít v balíčku kvůli dvěma štítům dost možná se tak jednou za hru až dvě vyskytne situace, kdy vám tento trik vyhraje bitvu. 
Hodnocení: Prozatím tedy základ do všech Eldarů, časem spíše speciálka.



STARCANNON

StarcannonA jsme na druhé straně škály. Cena nemůže být nižší a efekt diskutabilní. Armorbane je velmi fajn vlastnost, nasazení této karty ale vyžaduje větší množství vozidel. Nejlepší cíl v současnosti jsou Jetbiky (4/3/4, mohou se v boji jednou pohnout o planetu), bohužel ostatní vozidla dost zaostávají. Buď mají zoufalý útok (Falcon) nebo cenu (wraithfighter).
Na jednu věc se ale můžeme spolehnout, vozidel bude přibývat a ač třeba již známý vyper squad (4/3/3 mobile pokud nezranění) zrovna žádný zázrak není, jistě časem dostaneme i lepší karty. A potom nastane čas na to se rozhodnout, zda se Starcannon do balíčku vejde či nikoliv. Já bych mu v tomto případě rozhodně šanci dal.
Hodnocení: Speciálka


 

 

TAU

PIRANHA HUNTER

Piranha HunterTato karta jako by na mne křičela, zahraj na mne Promotion! Nejprve si pojďme ujasnit, že pokud ani jednou nevyužijete vlastnost Huntera, platíte o cca 1,5 zdroje více, než byste měli. Cena za jednotku počítá s tím, že vám alespoň jednu kartu lízne. Problém jednotky ale je, že na command je poněkud slabší, když nemá kladívko a na to, aby se účastnila boje je zase v základu dost slabá.
Počkat, že ale mají Tau takové ty, jak se jim říká, attachmenty? Pravda, přidejme ji +2/+2 a hned je to daleko lepší (to platí vlastně o každé jednotce :) ). Výsledek je ale jasný, Piranha Hunter potřebuje vylepšení a tudíž potřebuje Tau balíček. Neočekávám tedy, že ho najdeme v Eldarech či SM.  Vejde se do Tau jako základ? To ukáže čas, ale já bych ho vyzkoušel.
Hodnocení: Základ. (ale moc jistě to nepíšu)


AUN'UI PRELATE

Aun’ui PrelateOk, tak tento kus rozhodně nabude důležitosti časem. Vypadá to, že téma Ethereálů bude jedním z těch, kolem kterých se bude strategie Tau točit (a samozřejmě attachmenty). Když se podíváme na hodnoty tohoto frajera 4/4/3 a žádné kladivo, je jasné, že jeho speciální schopnosti budou muset stát za to. Podobně je na tom například Eldaří Jetbike (4/3/4 a schopnost hopsat), takže, co může nabídnout. Nejprve, Ambush. To je vlastnost, která se hodí vždy, poněkud více u jednotek s menší cenou (Eager Recruit), ale i tak to může být velice užitečné. Poněkud zvláštní je ovšem jeho další text. Proč zvláštní? On totiž pumpuje všechny ostatní Tau jednotky (včetně warlorda) a zvláštní na tom je to, že takovéto překvapivé jednotky se obvykle hrají, když jsou již všichni exhaustovaní po útoku, ale tady nás karta vybízí, abychom ji zahráli jako první. Získáme bonus do útoku, ale soupeř o našich plánech ví dříve.
No a pak je tady ta druhá vlastnost. Po útoku zamáváme prelátovi papá a pošleme ho do HQ. Původně jsem myslel, že jde zpět na ruku, což by sice bylo hodně drahé, ale s osmi zdroji i hodně zábavné. On ale míří do HQ, kde bude čekat na další kolo, kdy již žádný bonus do útoku nedá. A i potom si opět zaútočí jen jednou. Hm, to zamrzí.
Hodnocení: Do balíčku využívajících karet, co chtějí Etherealy rozhodně zatím základ. Jinak speciálka.

HOMING BEACON

Homing BeaconAbychom měli jasno. Tento efekt se spustí pouze, pokud se jednotka dostane do HQ přes přímo popsaný "move". Neboli ne tak, že uteče z boje, ne tak, že boj vyhraje, ale jen, pokud nějaký efekt přímo říká ono magické slovíčko. Konkrétní příklad? Předchozí borec - Aun'ui Prelate.
Karta není unikátní, ale je limited. A to začíná bolet. V každém balíčku se zatím hrají tři limited karty - Promotion. Tau navíc mají exkluzivního limited drona. Jelikož kromě Promotion jsou to mrtvé karty na ruce, pokud je nemůžete zahrát, chce to již dobře promyslet.
Krom toho je efekt prostě dobrý, o tom není sporu a s novým warlordem jistě dojde vyzkoušení.
Hodnocení: Speciálka



NEUTRAL

CALAMITY

CalamityNa závěr tu máme neutrální kartu, která je velice zajímavá. Nejprve opět pár ujasnění. Trik nemá žádný efekt na tokeny, takže nedoufejte, že se zbavíte všech těch ošklivých Khymér.
Obecně se nedá moc počítat, že by se to dalo použít k tomu, abyste oslabili soupeře. Kalamity prostě chce, abyste měli speciálně upravený balíček. Nabízí se z frakcí hned DE a AM. Oba z různých důvodů. DE mají levné karty s efektem při zahrání a AM zase karty s efektem při odchodu ze hry.
Jsem si jistý, že tento kus ve hře někdy uvidím, ale ne příliš často, jak se zdálo na první pohled.
Hodnocení: Speciálka

sobota 6. prosince 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 3

Ve třetí části mých sebraných dojmů z karet prvního WP se podíváme na tu nejtemnější stranu temného kruhu frakcí. Žádná strana není totiž zářným příkladem dobra (nejblíže jsou asi Tau), ale někteří jsou přeci jen ještě o stupeň jinde. Ano, mluvím o Chaosu a Dark Eldarech.

A jelikož jsem si právě dnes přečetl spoiler nového warlorda DE, je tato znalost v hodnocení již zahrnuta. Některé karty se k němu totiž výborně hodí.

CHAOS

DEATH GUARD INFANTRY

Death Guard InfantryTak tady budu mít nejspíše problém, jak napsat dost textu, abych pokryl alespoň část obrázku. Jednotka 3/2/4 s jedním kladivem a bez schopností, to na první pohled vypadá dost neutěšeně. Přidejme k tomu, že Khorní berzerkři mají stejné statistiky a navíc k tomu brutal. Tak dobrá, co tedy má DGI navíc, oproti svým zuřivým bratrancům? Jiné traity - warrior mají oba, zbytek se liší. na DGI najdeme Death Guard a Nurgle. Ať se na to dívám, jak chci, nevidím to ale pozitivně pro tuto kartu.
Scénář 1. Death Guard ani Nurgle nebudou nikterak důležité traity a tato karta tedy zůstane právem ignorovaná, protože prostě jsou lepší.
Scénář 2. Alespoň jeden z traitů bude časem zajímavý a tak se se skřípěním zubů v balíčku na tyto borečky místo najde. Jejich hlavním kladem ale bude to, jakou radost vám udělá to, že je budete moci z decku vyhodit ve prospěch lepší karty se stejným(i) traity, což, upřímně, snad už bude každá další. 
Já prostě takovéto karty nemám rád, protože jen zabírají místo, neotevírají nic nového a i s omezeným množstvím karet, co máme, je jasné, že jsou, upřímně, na podtácek.
Hodnocení: Podtácek.

HERETEK INVENTOR

Heretek Inventor No chaos se moc nepředvedl, ale tady je to alespoň trochu zajímavější. Na jednu stranu úžasné staty na druhou stranu fakt, že soupeř určí využití této karty. S podobným kouskem mám zkušenosti i z Warhammer: Invasion, kde ale místa, kam borce poslat byly jen tři a kol obvykle více než v Conquestu.
Ale rozeberme si to. Máte ho na první ruce? Krása, stojí 1 a na každé planetě, kam ho soupeř umístí se časem nejspíše uplatní. Ať už v boji, nebo při bojích o zdroje. 
Přijde vám ke konci hry? Opět to není k zahození. Planet je již málo a buď pomůže v boji, nebo jedno kladívko za jeden zdroj také není k zahození. 
Dorazí vprostřed hry? To je trochu slabší, ale pořád je to velice solidní první karta na deploy. Soupeř to musí nějak přežvýkat a dost možná vám jeho volba něco prozradí o jeho dalších plánech. 
Obecně si tedy myslím, že se jedná o velice solidní kartu, jejíž největším nedostatkem by mohl být fakt, že je poněkud chudší na traity a tak se do balíčků zaměřených na jednoho chaos boha nedostane, ale to je hudba budoucnosti. 
Hodnocení: Základ (zatím)

DARK ELDAR

UBER GROTESQUE

Uber GrotesquePrvní karta, kde budu trochu ovlivněn nedávným spoilerem nového DE warlorda. Nevím, ale jestli to tomuto monstru dostatečně pomůže. Jeho problém totiž je, že je drahý a nespolehlivý. Když zaplatíte za něco 5, už je to obvykle pořádný kusanec (Land Raider, Leman Russ, etc.), tady ale máme 3/5 s jedním kladivem co může být 6/5. Není to úplně hrozné, teoreticky se to tváří, že do balíčku s novým warlordem Urienem se bude hodit, ale mám obavy, jestli nebude na ten balíček příliš drahý.
Poznámka nakonec, karta sice není loajální, ale její použití mimo DE balíčky je ještě slabší.
Hodnocení: Speciálka





VISIONS OF AGONY

http://s3.amazonaws.com/LCG/40kconquest/ffg_WHK02_14.jpgA zase nám zasahuje čerstvá znalost nových karet. Efekt karty je skvělý (či děsivý, pokud, jako já, jste častěji soupeřem DE, než jejich hráčem). Nejenom, že se kdykoliv můžete podívat soupeři do ruky, ale navíc mu to pro vás nejhorší můžete rovnou zahodit. Samozřejmě, že nejlepší to je, pokud má více karet, ale v každém případě to bude taktika, kterou soupeři neuvidí rádi. 
Nevýhodou je samozřejmě cena. Tři zdroje jsou hodně. Stejně stojí Warpstorm nebo Exterminatus. Je tedy i efekt srovnatelný? Těžko se to posuzuje, na jednu stranu výsledný efekt může být v případech globálních efektů drtivý a rozhodující pro hru, na druhou stranu VoA nikdy nebudou mrtvou kartou vhodnou jen na shield. 
Ale hlavně, s novým warlordem již stojí jen 2 zdroje a tím je jejich nasazení jasné. 
Hodnocení: Speciálka, pro fanoušky možná i základ


ARCHON'S PALACE

Archon’s PalaceAch jo, další výborná karta pro balíček, který fakt nemám rád. DE choke. Snaží se, abyste neměli buď zdroje, nebo karty a ideálně oboje a takto zuboženého protivníka již snadno dorazí. Již se základní sadou tato strategie docela dobře fungovala a teď dostává další boost. 
Archonův palác vám umožní vynegovat jeden z efektů planety. Soupeř za ní nedostane buď žádné zdroje, nebo karty. A jelikož takový Void Pirate nebo Rogue Trader modifikují bonusy planet, jejich přínos tato karta dokáže znegovat též. 
Díky bohu, že je to unikátní. Cena dvou zdrojů také znamená, že se asi nebude jednat o automatickou kartu do všech DE balíčků, ale pokud se časem vynoří nějaké, jejichž hlavní strategií nebude obrat soupeře o karty/zdroje, tak se tam tato lokace asi neprobojuje. Každopádně pro Choke opravdu skvělá věc.
Hodnocení: Speciálka (ano, základní karta pro zatím jediný opravdu dobrý DE typ balíčků)

úterý 2. prosince 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 2

V pokračování mých postřehů o prvním rozšiřujícím balíčku pro Warhammer 40K Conquest - The Howl of Blackmane se podíváme na první dvě frakce dle pořadí na kruhu - Astra Militarum (aka Imperial Guard) a Orky.
Začněme tedy AM. Musím říct, že na první pohled na mne žádná z nových karet jako "bomba" nezapůsobila. Ostatně to se dá říci skoro o všech kartách v packu, ale mně osobně to nevadí. Raději karty, které vyžadují trochu námahy na to, aby byly efektivní než, aby každý nový pack přidával karty jasně lepší než všechny předchozí. Konec tlachání, pojďme na to.

Ještě objasnění hodnocení. Místo klasických čísel / procent jsem zvolil systém hodnocení dle možného využití při hraní.
Základ  - karta, která nebude chybět v balíčku své frakce pomýšlející na nějaká ta vítězství, prostě automatická součást decku.
Speciálka- karta, která se bude hodit do určitých balíčků. Někde zazáří, ale všude ji rozhodně nečekejme.
Meta - karta, která se bude hrát jako odpověď na jiné karty, které budou zrovna v herní metě přemnožené.
Podtácek - karta, která... hm, zahřívá místo na střídačce? Vozí se v deskách? Něco na ten způsob.

INTERROGATOR ACOLYTE
Interrogator AcolyteV minulém díle jsem se zmínil, že staty 2/2/2 s jedním kladívkem jsou takový standard, takže co tady máme za tak skvělou vlastnost, že musíme připlatit za stejné staty extra zdroj?
Hm, dvě extra karty. To zní zajímavě, přidejte k tomu fakt, že má i trait soldier a můj počáteční chladný vztah začíná být trochu vřelejším. I do budoucna bude mít asi AM vícero možností, jak si vlastní jednotky za jistě vznešeným účelem likvidovat (viz blížící se nový inkviziční warlord) a tak jeho použití vidím docela dobře. Rozhodně ho vyzkouším a zkusím překonat ten odpor způsobený vysokou cenou.
Hodnocení: Speciálka





MUSTER THE GUARD
Muster the GuardZa předpokladu, že máme dost karet je tento efekt velice zajímavý. Vybízí k hraní mnoha levnějších jednotek, což teď ještě sice není tak snadné, ale časem půjde lépe. Kdyby tak ještě AM měli nějakou možnost, jak si lízat karty... hm, ačkoliv předchozí karta vyšetřovatele není nějaký zázrak, dá se z ní pochopit, že zrovna lízání karet by mohlo být jednou z vlastností AM. Pokud ano, tak by se tato karta mohla velice dobře uchytit a efekt za tapnutí warlorda získat vlastně 3-4 zdroje, už není od věci.
Hodnocení: Speciálka






NOBLE DEED
Noble DeedNo a je to tady. Z této karty nejsem nadšen. Všechny jednotlivé body zní fajn. Obětovat AM jednotku pro extra efekt? Super. Dát přímé zranění do soupeřovy armády? Skvělé. Tak proč ten pesimismus?
Taktika stojí 1 zdroj, tady začíná první kámen úrazu, dále potřebuji obětovat jednotku, pravděpodobně to bude jednotka, která již útočila. Vzhledem k tomu, že jednotky, které mají efekt při odchodu mají všechny sílu 2, není to zase až takový oheň. A hlavně mne to stojí kartu. Kdybych si mohl v průběhu hry tuto taktiku přidat na ruku, bral bych to, ale chtěl bych si ji líznout místo něčeho jiného? Asi ne.
Hodnocení: Podtácek (možná se časem vypracuje na speciálku, ale zatím to moc nevidím)
DEATHSKULL LOOTAS
Deathskull LootasTakže první nová orčí jednotka má stejné staty jako unikátní šéfci ze základní sady jen je o jedna dražší. Za odměnu dostaneme poměrně slušný efekt, který ale může být také k ničemu. Bez mučení houbičkami přiznám, že nejsem velký odborník na orky. Přesto si troufnu tvrdit, že toto je jedna ze specializovanějších karet. Hraje se hodně AM s tunou supportů? Lootas budou jasná volba (a nejenom pro orčí warlordy). Nicméně to, že je jejich efekt trochu zpožděný (není to například come-into-play efekt) trochu ubírá z jejich hrozivosti a soupeř přeci jen bude mít možnost se jejich reakci vyhnout, či ji alespoň dostatečně oddálit. Navíc i když už proběhne jejich útok, tak stále máte možnost za dva štíty se zničení podpůrné karty vyhnout. No jak je zatím v tomto packu obvyklé, unešen nejsem.
Hodnocení: Speciálka


SMASH 'N BASH
Smash ‘n BashPřiznávám, že tato karta mi dala nejvíce zabrat. Jsem zde pořád na pochybách ohledně její hratelnosti a užitečnosti. Na jednu stranu skvělý efekt - odtapnutí až třech jednotek je skvělé, zejména pokud si váš warlord s sebou z HQ táhne skupinku dalších jednotek. Musím pro tento efekt zaplatit zraněním do všech jednotek. Ok, to se dá zahrát tak, že mi to ještě pomůže. Musím zaplatit navíc dva zdroje. To již začíná být nepříjemné a je vidět, že tvůrce této karty nutnost zranit si všechny jednotky rozhodně nepovažuje za čisté negativum. No a na závěr tu je omezení, že na planetě nesmí být soupeřův warlord. Tak to naštve. Původně jsem si toho ani nevšiml a i tak jsem byl na vážkách, ale teď jsem již spíše skeptický. Největší bitvy se dějí právě za přítomnosti obou šéfů a to dále limituje využití této taktiky.
Hodnocení: Speciálka (určitě může najít využití, ale tvrdé limitace skvělého efektu ji dosti omezují)


Tolik pohled na karty orků a AM a příště se podíváme na tu nejtemnější stranu - Chaos a Dark Eldary.



neděle 30. listopadu 2014

Howl of Blackmane - review karet, část 1


Dnes se podívám na karty z nového, prvního, a do Čech rapidně se blížícího War Packu. Tedy rozšíření k základní sadě Warhammer 40K Conquest.
Účelem tohoto příspěvku je podívat se detailněji na všechny nové karty a za účelem budoucího se pobavení, je zkusit ohodnotit a odhadnout, jak asi budou populární. Bez dalších caviků, začněme tou nejdůležitější novinkou - warlordem

RAGNAR BLACKMANE
Ragnar Blackmane
Nový warlord má sice standardní počáteční statistiky (7 karet i zdrojů), ale bojové schopnosti jsou značné. Při 7 životech mít útok 2, to nemá nikdo jiný ze stávajících borců s výjimkou Nazdrega. Hlavně ale přináší Ragnar zcela nové pojetí boje. Doposavad bylo hlavní zabrat 3 planety a pokud se podařilo zabití soupeřova šéfa, byla to vítaná zkratka k většinou již i tak nevyhnutelnému vítězství.
S Ragnarem je ale odstranění warlorda daleko snazší než s kýmkoliv jiným. Hlavní důsledek toho, že si uděláte Ragnarův balíček ale bude to, že soupeř začne daleko více o všem přemýšlet a z toho všeho vypětí bude leckdy možné pozorovat při command fázi, jak mu stoupá z uší dým. Ragnar vám totiž zcela zamíchá všemi obvyklými strategiemi při nasazování warlorda na planety. Má soupeř na jedné planetě dva Void Piráty a jednoho Rogue Tradera? Obvykle jasná pozvánka pro vašeho borce, aby se tam podíval a pěkně je vypakoval domů. Ale co když bude mít soupeř takto obsazenou planetu a bude hrát Ragnara? Vyvstává velice solidní možnost, že je to jenom na vás připravená past. Ale co když počítá s tím, že si budete myslet, že je to past? Chápete, jak rychle se dokážou mozkové závity s tímto uvažováním zavařit? Už jenom kvůli tomu, se mi Space Wolf líbí, vnáší do hry nový prvek.
Nutné si ale bude dávat pozor na to, aby vás samotný lov na soupeře nepohltil a najednou jste nezjistili, že se mu podařilo vlastně obsadit všechny planety a má 2x tolik karet a zdrojů. Chce to zvolit svou strategii pečlivě a nenechat se unést.
Jak se ale uchytí? Nejprve si ho budou chtít vyzkoušet všichni, což dá rozum, když to je první nový warlord. Ale i do budoucna mu věštím dobré zítřky. Už teď víme, že vyjde dost karet, které budou silnější za přítomnosti warlorda a usnadní jeho zabití. Časem mu přibude jistě konkurence z dalších frakcí (odhadem Chaos, DE?) a pointa hrát hru na zabití warlorda bude běžná (i když si troufnu tvrdit, že stále v menšině, oproti klasickému vítězství na planety).

Hodnocení: 4/5

BLACKMANE SENTINEL
Blackmane SentinelOsobní Rangarovy jednotky, jak už jsme si zvykli, dále podporují jeho základní strategii. V tomto případě, zničit soupeřova warlorda. Jak si ale celkově vzato stojí?
Jednotka 2/2/2 s jedním kladívkem není neobvyklá. Jaké jsou obvykle s těmito statistikami vlastnosti? Ogři jsou imunní na taktiky hrané soupeři, Strakenovi borci se nahradí gardistou, Rokkitboy kazí flying, Flameři umí dát za 2 atd. atd. V současné době jsou toto nejrozšířenější statistiky jednotky, je jich opravdu hodně. Troufnu si tvrdit, že Blackmane Sentinel si obstojí docela solidně.
Zahrajete jej na planetu, kde může pomoci vyhrát Command, když se ale ukáže, že bude potřeba jinde, můžete jej přesunout. Ano, ideálně by to bylo až v boji, či jako mobile, ale nemůžeme asi chtít všechno.
Upřímně řečeno, nejsem z této jednotky nikterak ohromen, ale užiteční chlapci rozhodně budou.
Hodnocení: 3/5


FROSTFANG
FrostfangŠéfovské attachmenty obvykle bývají hodně dobré a jejich zahrání nebo uschování si na prevent zranění je často složitá otázka. Co tedy Ragnarův meč?
Nejprve nutno říci, že je to relic. Což nám zatím moc nevadí (Iron Halo hrají všichni stejně jen kvůli štítům), ale v budoucnu by mohlo. Dále, nositelem může být jen Space Wolf. Těch zatím není mnoho (jen Ragnar a spol.) ale budou přibývat. Nicméně to není ani moc omezení, protože to stejně nechcete hrát na nikoho jiného než právě na Ragnara.
No a konečně schopnost. Plus 2 hp a útok když se trefíte do šéfa je moc fajn. Pokud máte iniciativu, znamená to, že dáte 2 zranění přes schopnost warlorda a následně útočíte za 4. To položí většinu oponentů. Tak nějak si ale říkám, jestli by šéf vesmírných vlků raději neměl Catoův meč. +1 atk a armorbane by se možno hodilo více, než 2 extra životy, ale uvidíme. A hlavně cena. Myslím, že slabší staty a tím i nižší cena by se hodily více. Při svém lovu soupeře totiž Ragnar často zapomíná na takové prkotiny jako jsou zdroje a tak s nimi musíte daleko více šetřit (o to větší je šok, pokud jste si zvykly na Catoa a jeho skvělé finanční schopnosti).
Hodnocení: 3/5

RAGNAR'S WARCAMP
Ragnar’s WarcampTrochu podobný případ jako s mečem. Naprosto drtivý efekt, ale za příliš vysokou cenu. Balíček by raději slabší ale levnější kusy. Já osobně s limitovanou zkušeností s Ragnarem (pár her přes OCTGN) jsem měl vždy problémy se zdroji. A tak dostal nový SM warlord nejdražší support ve hře. A ačkoliv takový Ragnar s mečem útočí za 8 proti warlordovi, stejně nejsem velkým fanouškem této karty. Moc drahé.
Hodnocení: 2/5







BLACKMANE'S HUNT
Blackmane’s Hunt
 Tak konečně něco lepšího. Za 0 zdrojů možnost výrazně dopomoci spuštění Ragnarovi schopnosti a vůbec pointy celého balíčku. Tato karta je skvělá a jediná škoda je, že jsou jen dvě kopie. Chce to také pečlivě promýšlet nasazování nejenom Ragnara, ale i jednotek. S touto taktikou jste totiž schopni pokrýt hned 3 planety za předpokladu, že původní deploy warlorda je na tu prostřední. Tudíž by to chtělo, aby i v případě, že se rozhodnete kartu nepoužít (nebo nebudete moci), měl deploy na danou planetou smysl. Chce tomu trochu pomoci, ale i tak je to skvělá záležitost.
Hodnocení: 5/5